№ 15 (195)
16 липня 2019 року набув чинності Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 25 квітня 2019 р. № 2704-VIII (далі — Закон № 2704), який визначає українську мову як єдину державну мову в Україні та покладає на державу обов’язок забезпечувати всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України.
Аграрний сектор України продовжує відігравати провідну роль в економіці, а серед найбільш значущих виробників сільськогосподарської продукції у цьому секторі є і фермерські господарства. Трудові відносини у фермерському господарстві базуються, переважно, на праці його членів (і такі відносини регулюються Статутом), проте іноді виникає виробнича потреба у залученні до роботи у фермерському господарстві інших громадян за трудовим договором (контрактом). Наразі дізнайтеся про особливості оформлення трудових відносин у фермерських господарствах, а також про різницю в оформленні його членів та інших осіб, залучених до роботи в ньому за трудовим договором (контрактом)
Напевно хтось із кадровиків одразу подумає, що у заголовок цієї статті вкралася друкарська помилка. Адже усім давно відомо, що «відпускні» розраховує тільки бухгалтер, і ніхто інший! Однак, не варто поспішати з висновками. Може статися так, що у штаті підприємства працюватиме лише один бухгалтер, і з якихось причин його не буде на роботі декілька днів. При цьому тим, хто йде у щорічну відпустку, «відпускні» потрібно нарахувати та виплатити завчасно. Тому, якщо підготовку наказу про надання відпустки, як правило, здійснює кадровик, то, за наявності необхідних знань, він також зможе зробити і розрахунок «відпускних» у разі, коли бухгалтер довгий час відсутній. Отже, якщо на вашому підприємстві склалась така чи схожа ситуація, ця стаття — саме для вас. Якщо ж усе вищезазначене комусь здається нереальним, і навіть абсурдним, все одно не буде зайвим дочитати її до кінця. По-перше, додаткові професійні знання ще нікому не завадили, а по-друге, іноді вони виявляються корисними для підвищення власної професійної самооцінки. Крім того, мабуть кожному кадровику буде цікавим відчути себе ще і трішечки бухгалтером, а відтак — справжнім профі й майстром своєї справи.
У травневому номері газети «Консультант Кадровика» ми розглянули декілька назв професій і посад, характерних для різних підприємств (фірм, компаній тощо) у багатьох країнах, але яких немає в Національному класифікаторі України ДК 003:2010 «Класифікатор професій» (далі — КП), що іноді ускладнює роботу українських кадровиків у разі створення спільних підприємств з іноземними партнерами. Проте оскільки наших читачів надзвичайно зацікавила ця тема і ми продовжуємо отримувати присвячені їй запитання, то наразі повернемося до аналізу ситуацій, в яких кадровикам доводиться підбирати аналоги з КП для різних назв професій і посад іноземного походження.
У минулому номері «Консультанта Кадровика» ми з вами дізналися, як можна навчити і себе, і своїх працівників раціонально розподіляти час (принаймні, робочий). Наразі перейдемо до трохи складнішої теми — довідаємось, як швидко впровадити систему тайм-менеджменту на підприємстві, ознайомимося з помилками, яких найчастіше припускаються керівники та кадровики під час цього процесу (аби випадково не зробити їх самим), а також навчимося підраховувати «вартість» часу, оскільки результат цього, зазвичай, добре мотивує не розтрачувати свій час дарма.