Враховуючи безпосередню відповідальність роботодавця за охорону праці, саме він створює службу охорони праці на підприємстві та призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції щодо їхніх обов'язків, прав і відповідальності за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх дотримання.
На підприємстві з кількістю працівників 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення.
На підприємстві з кількістю працівників менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають належну підготовку.
На підприємстві з кількістю працівників менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають належну підготовку (ст. 15 Закону № 2694).
Служба охорони праці підпорядковується безпосередньо роботодавцю.
Що ж стосується служби охорони праці асоціацій, корпорацій, концернів та інших об'єднань, то Держпраці у листі зазначила, що служби з охорони праці в апаратах об'єднань підприємств створюються для виконання делегованих підприємствами, що входять у відповідні об'єднання, окремих повноважень у галузі охорони праці, які можуть здійснюватися компетентними зовнішніми службами.
Разом із цим, в іншому листі Держпраці уточнила питання організації охорони праці на будівельних майданчиках.
Так, генеральний підрядник має певні обов'язки щодо організації охорони праці на будівельному майданчику, а відповідальним є роботодавець, тобто підрядник.
Згідно з Мінімальними вимогами основні функції щодо організації системи охорони праці на будівельному майданчику покладені на замовника, а не на координатора з питань охорони праці. Координатор виконує певні обов'язки з охорони праці в інтересах замовника.
Зокрема, координатор з питань охорони праці на стадії будівництва зобов'язаний погоджувати заходи підрядників з охорони праці, зокрема передбачені в проектах виконання робіт, технологічних картах, і перевіряти їх виконання.
Можливі протиріччя між вимогами плану та проекту виконання робіт вирішуються між координатором і підрядником шляхом внесення змін у план або проект виконання робіт.