Табель обліку робочого часу для підприємців — роз’яснює Держпраці

Табель обліку робочого часу необхідний:

  • щоб правильно визначити розмір заробітної плати, адже за ним ведеться облік виконаної роботи, особливо, якщо сума заробітної плати залежить від кількості відпрацьованого часу;
  • для ведення обліку робочого часу, що фактично витрачається працівниками на виконання роботи. Наймані працівники можуть бути відсутніми на робочому місці через хворобу, відпустку тощо, або ж навпаки працювати надурочно. Так ведеться облік робочого часу та контроль за додержання його місячної норми;
  • якщо працівник працює на умовах неповного робочого часу. Це важливо для вирішення питання, чи потрібно донараховувати такому працівнику заробітну плату до рівня мінімальної зарплати або чи потрібно провадити нарахування ЄСВ із зарплати такого працівника на рівні мінімального внеску з величини мінімальної заробітної плати чи ні.

На сьогодні чинною є типова форма табеля № П-5 «Табель обліку використання робочого часу». Вона має рекомендаційний характер.

Роботодавець-ФОП може максимально спростити типову форму табеля, залишивши в ній тільки необхідні йому показники, але такий документ обов’язково має складатися будь-яким роботодавцем незалежно від його організаційної форми.

 

0