Управління Держпраці у Черкаській області роз’яснило, що інспектори праці органів місцевого самоврядування, проводячи заходи контролю, можуть досліджувати такі питання, зазначені в акті інспекційного відвідування (невиїзного інспектування) юридичної особи (фізичної особи), яка використовує найману працю (форма акта затверджена наказом Мінсоцполітики від 18 серпня 2017 р. № 1338):
- щодо оформлення трудових відносин (п. 3.1–3.13 розділу 3 «Трудовий договір» частини першої «Законодавство про працю» акта);
- щодо своєчасності та повноти обсягу оплати праці і додержання мінімальних гарантій з оплати праці (розділ шостий «Оплата праці» частини першої «Законодавство про працю», п. 7.6, 7.19 розділу сьомого «Особливості використання праці осіб, що потребують додаткового соціального захисту» та п. 9.7–9.18 розділу дев’ятого «Гарантії найманих працівників» частини II «Додаткові вимоги» акта).
Також підкреслено, що згідно з пунктом 38 частини першої статті 64 БКУ адміністративні штрафи та інші штрафні санкції, що накладаються місцевими органами виконавчої влади та виконавчими органами місцевих рад або утвореними ними в установленому порядку адміністративними комісіями, належать до доходів загального фонду бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад. Тож суми штрафів за порушення законодавства про працю, накладених уповноваженими посадовими особами органів місцевого самоврядування, перераховуються до відповідних місцевих бюджетів.