Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»

від 14 лютого 2017 р. № 88

Із змінами і доповненнями, внесеними
 постановою Кабінету Міністрів України
 від 15 листопада 2017 року № 863

Відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що додаються.

 

Прем’єр-міністр України                                                                              В. ГРОЙСМАН

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 лютого 2017 р. № 88

 

ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами

1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами (далі — субвенція).

2. Головним розпорядником субвенції є МОН.

Розпорядниками субвенції за місцевими бюджетами є структурні підрозділи з питань освіти і науки місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, які визначаються рішенням відповідної місцевої ради про такий бюджет згідно із законодавством.

3. Субвенція спрямовується на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти (крім шкіл-інтернатів, спеціальних шкіл (шкіл-інтернатів), санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) та навчально-реабілітаційних центрів), а саме дітям сліпим та із зниженим зором, глухим та із зниженим слухом, з тяжкими порушеннями мовлення, із затримкою психічного розвитку, з порушеннями опорно-рухового апарату, з порушенням інтелектуального розвитку, із складними порушеннями розвитку (у тому числі з розладами аутичного спектру).

(пункт 3 із змінами, внесеними згідно з постановою
 Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 р. № 863)

4. За рахунок субвенції здійснюється оплата таких видатків:

проведення (надання) додаткових корекційно-розвиткових занять (послуг) (додаток 1), що визначені індивідуальною програмою розвитку для учнів інклюзивних класів та робочим навчальним планом (індивідуальним навчальним планом учня) для учнів спеціальних класів;

придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, які дають змогу дитині опанувати навчальну програму. На придбання зазначених засобів використовується не більш як 35 відсотків загального обсягу видатків на кожну дитину відповідного закладу загальної середньої освіти, яка потребує державної підтримки. За наявності у закладі декількох дітей з особливими освітніми потребами з однаковими нозологіями у разі потреби можлива закупівля спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для спільного користування. Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку для дітей з особливими освітніми потребами затверджується наказом МОН та розміщується на офіційному веб-сайті Міністерства.

(пункт 4 у редакції постанови Кабінету
 Міністрів України від 15.11.2017 р. № 863)

5. Казначейство перераховує щомісяця до 10 числа субвенцію на рахунки обласних бюджетів та бюджету м. Києва, відкриті в органах Казначейства, згідно з розписом державного бюджету. Перерахування субвенції здійснюється відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399).

Обласні та Київська міська держадміністрації здійснюють розподіл субвенції між бюджетами районів, міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад пропорційно кількості дітей з особливими освітніми потребами, зазначених у пункті 3 цих Порядку та умов.

Органи Казначейства перераховують щомісяця до 25 числа на підставі платіжних документів, підготовлених обласними та Київською міською держадміністраціями, кошти на рахунки районних бюджетів, бюджетів міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад, відкриті в органах Казначейства.

6. Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок субвенції здійснюється в установленому законом порядку.

Попередня оплата товарів, робіт і послуг, що закуповуються за рахунок субвенції, здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2014 р. № 117 "Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 34, ст. 916; 2016 р., № 89, ст. 2918).

Додаткові корекційно-розвиткові заняття (послуги) проводяться (надаються) фахівцями (із числа працівників закладу загальної середньої освіти та у разі потреби — додатково залученими фахівцями), з якими заклад загальної середньої освіти або відповідний орган управління освітою укладають цивільно-правові договори (додаток 3).

(абзац третій пункту 6 у редакції постанови
 Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 р. № 863)

Оплата праці зазначених фахівців за проведення (надання) корекційно-розвиткових занять (послуг) здійснюється за ставками погодинної оплати праці працівників усіх галузей економіки за проведення навчальних занять у розмірах, передбачених для доцента або кандидата наук, які проводять навчальні заняття з учнями шкіл, установленими в додатку 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" (Офіційний вісник України, 2002 р., № 36, ст. 1699).

(абзац четвертий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з
 постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 р. № 863)

Тривалість групових або індивідуальних корекційно-розвиткових занять для учнів з особливими освітніми потребами визначена у Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011 р. № 872 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 62, ст. 2475).

(пункт 6 доповнено абзацом згідно з постановою
 Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 р. № 863)

Оплата за проведені (надані) корекційно-розвиткові заняття (послуги) здійснюється щомісяця на підставі актів приймання проведених (наданих) корекційно-розвиткових занять (послуг) (додаток 4).

(пункт 6 доповнено абзацом згідно з постановою
 Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 р. № 863)

7. Казначейство інформує щомісяця до 15 числа Мінфін та МОН про обсяги перерахування субвенції за попередній місяць у розрізі місцевих бюджетів, що фінансуються за її рахунок.

8. Відображення у первинному та бухгалтерському обліку інформації про отримані (створені) оборотні і необоротні активи, а також відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та операції, пов’язані з використанням субвенції, здійснюються в установленому законодавством порядку.

9. Обласні та Київська міська держадміністрації подають МОН щокварталу до 10 числа наступного місяця інформацію про використання субвенції (додаток 2).

Абзац другий пункту 9 виключено

(згідно з постановою Кабінету
 Міністрів України від 15.11.2017 р. № 863)

10. Складення і подання фінансової та бюджетної звітності про використання субвенції, а також контроль і відповідальність за її цільовим використанням та подання інформації здійснюються в установленому законодавством порядку.

 

Додаток 1
до Порядку та умов

 

ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІК
додаткових корекційно-розвиткових занять (послуг) для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти

Ритміка

Розвиток мовлення

Лікувальна фізкультура

Соціально-побутове орієнтування

Корекція розвитку

Орієнтування у просторі

Розвиток слухового, зорового, тактильного сприймання мовлення та формування вимови

Корекція зору

Корекція та розвиток психофізичних функцій, використання елементів: кінезіотерапії, анімалотерапії (іпо-, каніс-, феліно-, орніто-), арт-терапії (ізо-, драмо-, казко-, музико-, кіно-, піско-, ігро-, мульт-, фото-, кольоро-, пластилінової, танцювальної терапії, психогімнастики), працетерапії, ерготерапії, ароматерапії, Монтессорі-терапії тощо

Позицію виключено

Логоритміка та інші

(додаток 1 із змінами, внесеними згідно з постановою
 Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 р. № 863)

 

Додаток 2
до Порядку та умов

 

ІНФОРМАЦІЯ
щодо використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами
за ___ квартал 20__ року

Регіон

Обсяг субвенції, тис. гривень

Кількість осіб з особливими освітніми потребами

Загальна кількість проведених (наданих) корекційно-розвиткових занять (послуг), годин

Обсяг видатків для проведення (надання) корекційно-розвиткових занять (послуг), тис. гривень

Найменування корекційно-розвиткового заняття (послуги)

Кількість годин на проведення (надання) корекційно-розвиткового заняття (послуги)

Інформація про фахівців*

Придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, тис. гривень

Примітки

фах

кількість осіб

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

 

____________
* Фахівці закладу загальної середньої освіти та залучені фахівці, які проводять (надають) корекційно-розвиткові заняття (послуги).

(додаток 2 із змінами, внесеними згідно з постановою
 Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 р. № 863)

 

Додаток 3
до Порядку та умов

 

ТИПОВИЙ ДОГОВІР
на проведення (надання) корекційно-розвиткових занять (послуг)

№ ____

___ ____________ 20__ року

Відповідно до статей 901 — 907 Цивільного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 р. № 88 "Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами" (Офіційний вісник України, 2017 р., № 19, ст. 531) орган управління освітою / заклад загальної середньої освіти _______________________________________________________________
                                                                                                                (повне найменування)

______________________________________________________________________________________

в особі керівника ______________________________________________________________________,
                                                                                            (прізвище, ім’я, по батькові)

що діє на підставі Положення ____________________________________________________ / Статуту,
                                                                                                                         повна назва

затвердженого (погодженого) рішення (розпорядження) ______________________________________
______________________________________________________________________________________
(найменування органу місцевого самоврядування (місцевої держадміністрації),

_____________________________________________________________________________________,
дата і номер)

(далі — замовник), з однієї сторони, та громадянин (громадянка) ________________________________
______________________________________________________________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові)

паспорт серія ____ номер ____________, виданий ___________________________________________
                                                                                                                                                        (ким і коли)

_______________________________________________________, дата народження ______________,

реєстраційний номер облікової картки платника податків (у разі наявності) _____________________,

адреса фактичного проживання __________________________________________________________,

зареєстроване місце проживання ________________________________________________________,

найменування документа про вищу освіту _________________________________________________,

_____________________________________________________________________________________,
(найменування закладу вищої освіти, що видав документ, або в разі навчання у відокремленому структурному підрозділі закладу освіти — найменування такого підрозділу)

_____________________________________________________________________________________,
(серія та реєстраційний номер диплома, дата видачі)

_____________________________________________________________________________________
(спеціальність, кваліфікація)

контактний телефон ___________________________ (далі — виконавець), з іншої сторони, уклали цей договір про таке.

 

Предмет договору

1. Виконавець зобов’язується провести (надати) корекційно-розвиткові заняття (послуги) з учнем (учнями), спрямовані на подолання певного порушення розвитку, в таких обсягах:

 

Порядковий номер

Найменування корекційно-розвиткового заняття (послуги)

Прізвище, ім’я, по батькові учня

Заклад загальної середньої освіти, клас

Кількість занять на тиждень, годин

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

Строки виконання зобов’язань визначаються відповідно до індивідуальної програми розвитку для учнів інклюзивних класів або робочого навчального плану класу (індивідуального навчального плану учня) для учнів спеціальних класів.

 

Порядок, розміри та строки оплати

2. Оплата за проведені (надані) виконавцем корекційно-розвиткові заняття (послуги) здійснюється замовником у розмірах, визначених у Порядку та умовах надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 р. № 88.

3. Замовник щомісяця здійснює оплату на підставі актів приймання проведених (наданих) корекційно-розвиткових занять (послуг), що підписані замовником і виконавцем.

 

Права та обов’язки сторін

4. Замовник зобов’язується:

1) створити виконавцеві необхідні для виконання зобов’язань умови (забезпечити приміщенням, обладнанням та витратними матеріалами, необхідними для проведення (надання) корекційно-розвиткових занять (послуг) з учнем (учнями);

2) здійснити оплату виконавцеві за проведені (надані) корекційно-розвиткові заняття (послуги) у порядку, розмірі та строки, що визначені цим договором.

5. Замовник має право вимагати від виконавця належного виконання взятих на себе зобов’язань.

6. Виконавець зобов’язується:

1) особисто, своєчасно та відповідно до вимог нормативно-правових актів проводити (надавати) корекційно-розвиткові заняття (послуги) для учня (учнів) з дотриманням умов цього договору;

2) брати участь у моніторингу стану виконання індивідуальної програми розвитку для учнів інклюзивних класів, для учнів спеціальних класів — робочого навчального плану класу (індивідуального навчального плану учня) в частині проведення корекційно-розвиткових занять;

3) надавати консультаційну допомогу батькам чи іншим законним представникам, педагогічним працівникам щодо особливостей навчання та виховання учня (учнів);

4) готувати висновок за результатами проведення (надання) корекційно-розвиткових занять (послуг) із зазначенням динаміки розвитку дитини не рідше ніж раз на квартал.

 

Відповідальність сторін та розв’язання спорів

7. Сторони несуть відповідальність за невиконання або неналежне виконання своїх зобов’язань за цим договором.

8. Сторона, яка порушила умови цього договору, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

9. Спори, що виникають під час виконання цього договору, розв’язуються сторонами шляхом проведення переговорів, а в разі неможливості досягнення згоди — в порядку, визначеному законодавством.

 

Строк дії договору, порядок внесення змін до нього та припинення його дії

10. Цей договір набирає чинності з дня його підписання сторонами та діє до ___ ____________ 20__ року.

11. Зміна умов цього договору здійснюється за взаємною згодою сторін. Одностороння зміна умов цього договору не допускається.

У разі виникнення обставин, що зумовлюють необхідність зміни умов цього договору сторони повинні письмово попередити про це одна одну за ______ днів. У такому разі укладається додаткова угода про зміну умов договору, яка підписується сторонами і є невід’ємною його частиною.

12. Одностороння відмова від виконання обов’язків за цим договором у повному обсязі або частково не допускається.

13. Дія цього договору припиняється у разі:

1) закінчення строку, на який його було укладено;

2) виникнення обставин, що унеможливлюють виконання виконавцем своїх зобов’язань за цим договором.

 

Інші умови

14. Правовідносини, що виникають у зв’язку з виконанням умов цього договору і не врегульовані ним, регулюються відповідно до законодавства.

15. Цей договір складено на ____ аркушах у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, по одному примірнику для кожної із сторін.

 

Реквізити сторін

Замовник

Виконавець

___________________________________
(повне найменування органу управління освітою /
закладу загальної середньої освіти)

___________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові)

___________________________________
(адреса)

___________________________________
(адреса фактичного проживання)

___________________________________

___________________________________
(зареєстроване місце проживання)

 

___________________________________
(контактний телефон)

 

Керівник

 

 

 

____________
(підпис)

____________________
(ініціали та прізвище)

____________
(підпис)

____________________
(ініціали та прізвище)

М. П.

 

 

 

 

(Порядок та умови доповнено додатком 3 згідно з
 постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 р. № 863)

 

Додаток 4
до Порядку та умов

 

АКТ
приймання проведених (наданих) корекційно-розвиткових занять (послуг) до договору від ___ ____________ 20__ р. № ____

______________________________
(місце складення)

___ ____________ 20__ року

Орган управління освітою / заклад загальної середньої освіти __________________________________
______________________________________________________________________________________
                                                                                              (повне найменування)

в особі керівника ______________________________________________________________________,
                                                                                                 (прізвище, ім’я, по батькові)

який діє на підставі Положення/Статуту (далі — замовник), з однієї сторони, та громадянин (громадянка) __________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________,
                                                                                            (прізвище, ім’я, по батькові)

(далі — виконавець), з іншої сторони, підписали цей акт про таке.

1. У період з ___ ____________ 20__ р. по ___ ____________ 20__ р. виконавець провів (надав) такі корекційно-розвиткові заняття (послуги):

 

Порядковий номер

Найменування корекційно-розвиткового заняття (послуги)

Кількість проведених занять на місяць, годин

1.

 

 

2.

 

 

 

2. Замовник прийняв зазначені корекційно-розвиткові заняття (послуги).

3. Усього до сплати — _____ гривень ___ коп. (_______________________________________________ гривень, ____ коп.).

(словами)

 

4. Підписанням цього акта сторони засвідчують, що корекційно-розвиткові заняття (послуги) проведені (надані) виконавцем на належному рівні та в повному обсязі відповідно до умов договору, сторони претензій одна до одної не мають.

5. Акт підписано у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, по одному примірнику для кожної із сторін.

 

Реквізити сторін

Замовник

Виконавець

___________________________________
(повне найменування органу управління освітою /

закладу загальної середньої освіти)

___________________________________
(прізвище, ім’я, по батькові)

___________________________________
(адреса)

___________________________________
(адреса фактичного проживання)

___________________________________

___________________________________
(зареєстроване місце проживання)

 

___________________________________
(контактний телефон)

 

Керівник

 

 

 

____________
(підпис)

____________________
(ініціали та прізвище)

____________
(підпис)

____________________
(ініціали та прізвище)

МП

 

 

 

 

(Порядок та умови доповнено додатком 4 згідно з
 постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 р. № 863)

0