Посадові інструкції працівників ТОВ мають відповідати статуту — Держпраці

    Держпраці в Івано-Франківській області надала роз’яснення щодо правових підстав прийняття на підприємстві посадових інструкцій працівників та щодо відповідальності за відсутність на підприємстві таких інструкцій.

    Відповідно до статті 29 КЗпП роботодавець зобов’язаний до початку роботи ознайомити працівника з правилами внутрішнього трудового розпорядку, роз’яснити права й обов’язки, забезпечити необхідними для роботи засобами.

    Обов’язки, права та відповідальність працівників закріплюють у посадових (робочих) інструкціях (п. 4 Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (ДКХП); п. 4 Загальних положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій робітників (ДКХПР), вміщених до Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» ДКХП).

    Посадова інструкція — це організаційно-правовий документ, у якому визначені основні завдання, обов’язки, права та відповідальність працівника під час виконання роботи на певній посаді (за відповідною професією).

    Посадова інструкція має бути розроблена для всіх посад, передбачених штатним розписом.

    Наявність посадових інструкцій є обов’язковою на кожному підприємстві, а їх відсутність є порушенням законодавства про працю України.

    Окрім того, посадові інструкції працівників, як внутрішній документ ТОВ, розробляються згідно з чинним законодавством і мають відповідати вимогам статуту товариства.

    Тобто наявність посадових інструкцій у ТОВ передбачена КЗпП, а їх зміст має відповідати Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» та статуту товариства в частині, що не суперечить згаданому Закону.

 

0