Починаючи з 1 січня 2016 р. ФОП, у т. ч. ті, які обрали спрощену систему оподаткування, є платниками єдиного внеску на загальних підставах в порядку, визначеному Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Відтак, з урахуванням частини першої статті 19 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування», ФОП із 1 січня 2016 р. у разі настання у них страхового випадку отримують право на матеріальне забезпечення за рахунок коштів Фонду на загальних підставах.
З цього приводу ФССУ в листі від 13 вересня 2018 р. № 2.4-15-2951 роз’яснив: у разі настання страхового випадку у ФОП рішення про призначення матеріального забезпечення приймає особисто ФОП, але враховуючи те, що нормами Закону № 1105 не передбачено документального оформлення такого рішення, вважаємо, що в разі оформлення такого рішення ФОП доцільно використовувати форму протоколу засідання комісії із соціального страхування/рішення уповноваженого.
Якщо страховий випадок трапився у найманого працівника, який працює у ФОП, то в такому випадку ФОП для працівників є страхувальником і рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг має приймати комісія або уповноважений із страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.
Окрім того ФССУ роз’яснив, що чинним комісіям із соціального страхування, створеним у період дії Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, не потрібно вносити зміни до документів, на підставі яких вони створені. Водночас комісії із соціального страхування з 27 липня 2018 р. у своїй діяльності мають керуватися нормами Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.