від 1 березня 2018 р. № 1562/3/4.1-ДП-18
Державна служба України з питань праці розглянула лист <...> та повідомляє.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 р. № 96 (далі — Положення), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.
За результатами інспекційного відвідування інспекторами праці складається протокол про адміністративне правопорушення відносно посадової особи, винної в порушенні законодавства про працю, відповідно до частини першої статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Статтею 221 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені частинами першою — четвертою та сьомою статті 41 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Тобто можливість оскарження протоколу про адміністративне правопорушення за частиною першою статті 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено виключно у судовому порядку.
Внесення до протоколу відомостей щодо малозначності чи не малозначності вчиненого порушення законодавством не передбачено.
Разом із тим повідомляємо, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами, мають лише інформаційний характер та не встановлюють правових норм.
Заступник Голови І. Шумелюк