Заповнення трудової книжки ФОПом — Держпраці

    Держпраці звертає увагу: якщо підприємець працює без печатки, це не заважає йому вносити записи до трудової книжки працівника. Статтею 581  ГКУ скасовано обов'язок суб'єктів господарювання мати печатку, тобто наявність печатки не обов'язкова. Усі записи підприємець, який працює без печатки, засвідчує своїм підписом.

    Держпраці у Кіровоградській області нагадує, що з 1 січня 2015 р. виключено з КЗпП статтю 241, яка потребує реєстрації в службі зайнятості трудового договору, укладеного між підприємцем і найманим працівником. Починаючи з 2015 р., КЗпП не зобов'язує реєструвати трудовий договір у службі зайнятості.

    Відповідно до частини третьої статті 24 КЗпП внесено зміни, згідно з якими працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом або розпорядженням працедавця, і повідомлення органів ДФС про прийняття працівника на роботу в порядку, визначеному КМУ.

    Таким чином, із 2015 р. під час оформлення з працівником трудових відносин підприємець не повинен реєструвати трудовий договір у центрі зайнятості, але має повідомляти про нового працівника орган ДФС. Без повідомлення податкової про прийняття на роботу працівника не можна допускати до роботи. Постановою КМУ № 413 визначено механізм повідомлення податкової про прийнятих працівників. У додатку до цієї постанови міститься форма повідомлення. Повідомлення треба подавати під час кожного прийняття працівників (у т.ч. сумісників).

    Нового порядку оформлення трудових договорів немає. Чинним є Порядок № 260, яким затверджено форму трудового договору між працівником і фізособою, яка використовує найману працю, тобто під час укладення трудових договорів треба керуватися цим документом.

    Нумерацію укладених трудових договорів підприємець веде самостійно. Щоб не заплутатися, слід завести журнал реєстрації трудових договорів у довільній формі, у якому присвоювати номери трудовим договорам, укладеним після 1 січня 2015 р.

    Отже, підприємці під час оформлення трудових відносин із працівником продовжують укладати трудові договори. Під кожен трудовий договір слід складати розпорядження про прийняття на роботу та повідомляти податкову перед допуском працівника до роботи. Повідомити податкову потрібно напередодні допуску працівника до роботи.

    У разі звільнення працівників, оформлених на роботу після 1 січня 2015 р., підприємці до служби зайнятості не звертаються й оформлюють таке звільнення розпорядженням. Під час звільнення працівника, трудовий договір із яким укладений до 1 січня 2015 р. і зареєстрований у службі зайнятості, як і раніше, потрібно звертатися до служби зайнятості для зняття договору з реєстрації.

    Порядок ведення трудових книжок регулюється Інструкцією № 58. Оскільки центр зайнятості не реєструє трудових договорів, запис про прийняття та звільнення в трудовій книжці робить лише підприємець.

    Загальний порядок заповнення трудової книжки не змінився. У графі 4, у якій зазначається підстава для внесення запису, слід відображати номер і дату розпорядження про прийняття на роботу. Раніше в цій графі робився запис про номер і дату реєстрації трудового договору в центрі зайнятості. У разі звільнення працівника в четвертій графі зазначається номер і дата розпорядження про звільнення.

    Записи про посади працівників робляться відповідно до найменування професій і посад, зазначених у Класифікаторі професій ДК 003:2010, затвердженому наказом Держспоживстандарту № 327.

    Записи про звільнення найманих працівників мають відповідати формулюванням КЗпП, тобто з посиланням на відповідну статтю та пункт.

    Згідно з вимогами частини другої статті 24 КЗпП під час укладення трудового договору громадянин зобов'язаний подати працедавцеві трудову книжку. Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях або у фізичних осіб більше п'яти днів. В листі Мінсоцполітики України роз'яснюється, що в питанні оформлення трудової книжки для працівника, який працевлаштовується вперше, слід керуватися нормами КЗпП. Статтею 48 КЗпП передбачено, що відповідно до пункту 2.211 Інструкції № 58 трудові книжки працівників, які працюють у ФОП, зберігаються безпосередньо у працівників.

0