Мінфін та Мінсоцполітики вважають, що введення до штатного розпису підприємства посади головного бухгалтера можливе в разі створення структурного підрозділу (відділу, сектора тощо).
Мінфін у листі зазначив, що для забезпечення ведення бухобліку підприємство самостійно обирає форми його організації, зокрема, введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером.
Основні функції головного бухгалтера або особи, на яку покладено ведення бухобліку підприємства, визначені частиною сьомою статті 8 Закону про бухоблік.
Відповідно до завдань та обов'язків, передбачених кваліфікаційною характеристикою посади головного бухгалтера згідно з Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників, головний бухгалтер, зокрема:
- керує працівниками бухобліку підприємства та розподіляє між ними посадові завдання та обов'язки,
- знайомить цих працівників із нормативно-методичними документами та інформаційними матеріалами, які стосуються їхньої діяльності.
Крім того, відповідно до Національного класифікатора України ДК 003:2010 «Класифікатор професій», професійна назва роботи «Головний бухгалтер» за кодом Класифікатора (1231) належить до професійного угруповання «Керівники фінансових, бухгалтерських, економічних, юридичних та адміністративних підрозділів».
Тобто посада головного бухгалтера передбачає наявність підлеглих працівників.
Таким чином, Мінфін вважає, що законодавством не передбачено такої форми організації бухобліку на підприємстві, як введення до штату підприємства посади головного бухгалтера без створення бухгалтерської служби.
Мінсоцполітики у листі погоджується з позицією Мінфіну і зазначає, що введення до штатного розпису підприємства посади головного бухгалтера можливе у разі створення структурного підрозділу (відділу, сектора тощо).