Оформлення працівників call-центру на умовах ЦПД — штраф на 4,5 млн грн

Під час інспекційного відвідування call-центру у Житомирі фахівці Управління Держпраці в Житомирській області встановили порушення трудового законодавства в частині допуску працівників до роботи без укладення трудового договору щодо 41 найманого працівника.

Так, працівники кол-центру працювали на умовах договорів цивільно-правового характеру, які мали ознаки трудових, а саме: у наданих інспекторам праці договорах зазначений процес праці, а не кінцевий результат.

Праця за цими договорами здійснюється у межах загальної діяльності call-центру та не є самостійною. Тобто працівники не можуть особисто організувати свій режим роботи та відпочинку, не мають права самовільно залишити робоче місце, виконують вказівки керівництва щодо послідовності проведення робіт, не мають права передоручити роботу та організувати її на власний розсуд. Обсяг послуг, що будуть надаватись, у договорах не визначається.

Отже, надання послуг носить постійний характер із систематичним виконанням трудових функцій, а договори цивільно-правового характеру застосовуються для виконання конкретної роботи, і у разі досягнення цієї мети договір вважається виконаним та його дія припиняється.

Підтвердження наявних ознак трудових відносин інспектори праці також виявили у відомостях про нарахування заробітної плати та в актах приймання-передачі наданих послуг.

Відповідно до статті 265 КЗпП за фактичний допуск до роботи найманого працівника без оформлення трудового договору встановлено штраф у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

За вказані порушення керівництвом Управління Держпраці у Житомирській області накладено штраф у розмірі 4 579 290 гривень.

 

0