Найхарактерніші помилки у поданих зверненнях — Держпраці

Державний інспектор з питань праці проводить перевірки з питань додержання законодавства про працю у випадку звернення до Управління громадянина (громадян), як особи (осіб), чиї права порушені або його (їх) уповноваженого представника, повноваження якого оформлені відповідно до чинного законодавства (ст. 5 Закону України «Про звернення громадян»).

Наглядова діяльність Управління з питань охорони праці, у сфері промислової безпеки та охорони праці здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок.

Позапланові заходи державного нагляду (контролю) дозволяється проводити винятково з підстав, визначених у статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Підставами позапланових заходів державного нагляду є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що зашкодило її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі узгоджується з Міністерством соціальної політики України.

У деяких випадках у зверненнях, які надходять на адресу Управління, немає необхідної інформації про суб’єкт господарювання, а саме: неточна або неповна назва, код ЄДРПОУ (ідентифікаційний код), місце реєстрації (місце проживання), фактична адреса здійснення господарської діяльності суб’єкта господарювання, прізвище, ім'я та по батькові керівника, недодання підтвердних документів щодо порушення прав громадянина тощо.

Відсутність вичерпної інформації у зверненнях позбавляє Держпраці можливості оперативного розгляду звернення та прийняття обґрунтованого рішення.

Найхарактернішими помилками у зверненнях є:

  1. Відсутність підстав для проведення фахівцями Держпраці інспекційного відвідування роботодавця, оскільки порушуються трудові права не заявника, а сторонньої особи.
  2. Відсутність підстав для проведення позапланової перевірки з охорони праці, оскільки немає фактів, що підтверджують завдання шкоди особі, її правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави.
  3. У зверненні вказано недостовірну (неповну) інформацію про суб’єкта господарювання.
  4. Ненадання документів (копій), що підтверджують порушення трудових прав особи (у разі наявності таких документів).

Управління Держпраці у Черкаській області акцентує увагу заявників на необхідності оформлення звернень відповідно до вимог чинного законодавства для забезпечення їх належного розгляду.

 

0