Мінсоцполітики планує створити службу соціальних інспекторів

Служба буде створена з метою удосконалення обміну інформацією між органами соціального захисту та центрами зайнятості.

За словами директора Департаменту державної соціальної допомоги Віталія Музиченка, розроблено та подано до Верховної Ради проект Закону України «Про забезпечення державного контролю під час надання соціальної підтримки», яким запроваджується соціальний інспекторат.

Згідно із зазначеним законопроектом передбачається створити з 1 січня 2018 року соціальну інспекцію, як територіальний орган Мінсоцполітики в регіонах, що забезпечуватиме комплексний підхід до контролю за правильністю реалізації законодавства під час надання соціальної підтримки населенню.

Як зазначив директор Департаменту: «Існують непоодинокі випадки, коли працездатні непрацюючі громадяни з метою отримання державної соціальної допомоги обліковуються в центрі зайнятості та отримують відповідні довідки для надання до органів соціального захисту, а одразу після призначення державної допомоги знімаються з обліку в центрі зайнятості. І через шість місяців ситуація повторюється».

Створення соціальної інспекції:

  • має на меті удосконалити механізм надання державної соціальної допомоги працездатним громадянам із малозабезпечених сімей;
  • надасть можливість припиняти виплату раніше призначеної соціальної допомоги, якщо особа, яка перебуває на обліку в центрі зайнятості, порушує законодавство щодо свого працевлаштування.

«Сьогодні соціальні інспектори підпорядковані місцевим органам соціального захисту і не можуть неупереджено перевіряти їхню діяльність. Адже усі скарги від громадян повертаються на місця, фактично, до розгляду тими самими працівниками, на дії яких скаржаться люди», — зазначив Віталій Музиченко і додав, що створення ефективної системи контролю за наданням соціальної підтримки дасть змогу підвищити відповідальність державних службовців та надавати допомогу лише тим, хто її справді потребує.

0