Типові штатні нормативи загальноосвітніх навчальних закладів не встановлюють норми щодо визначення кількості вчителів.
Кількість ставок вчителів визначається, виходячи з кількості годин за навчальними планами, розробленими на основі Типової освітньої програми, з урахуванням інваріантної та варіативної складових, поділу класів на групи для вивчення окремих предметів, кількості годин, передбачених для індивідуального та групового навчання учнів, інших вимог законодавства щодо організації освітнього процесу, з урахуванням норми на ставку 18 навчальних годин на тиждень.
У школах, у яких навчання дітей з особливими освітніми потребами організоване у спеціальних класах, для реалізації освітнього процесу та проведення корекційно-розвиткових занять, визначених робочим навчальним планом, вводяться посади вчителів-дефектологів (вчителя-логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога), інших спеціалістів із відповідною підготовкою.
У школах, у яких навчання дітей з особливими освітніми потребами організоване в інклюзивних класах, для проведення корекційно-розвиткових занять, визначених індивідуальною програмою розвитку, можуть вводитись посади вчителів-дефектологів (вчителя-логопеда, сурдопедагога, тифлопедагога, олігофренопедагога) за наявності навантаження не менше ніж дев’ять навчальних годин на тиждень, виходячи з норми на ставку 18 навчальних годин на тиждень.
Ці норми прописані в наказі МОН.
У школах, де запроваджене інклюзивне навчання, для роботи з учнями з особливими освітніми потребами з розрахунку ставка на клас, у якому навчаються такі діти, запроваджується посада асистента вчителя.