Міжгалузеві норми чисельності працівників юридичної служби

МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом Міністерства праці

та соціальної політики України

від 11 травня 2004 р. № 108

 

Міжгалузеві норми чисельності працівників юридичної служби

 

ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА

1 Міжгалузеві норми чисельності працівників юридичної служби (надалі — Нормативи чисельності) розроблено на виконання заходів, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2001 р. № 152-р, спільним наказом Мінпраці та Мінекономіки України від 28 грудня 2000 р. № 361/7; Програми створення та постійного оновлення національної нормативної бази з праці та професійної кваліфікації на 2004–2007 рр., затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 18 березня 2003 р. № 356.

2 Норми чисельності призначені для практичного використання у процесі нормування праці, розрахунку нормативної чисельності працюючих юридичної служби.

3 Збірник Норм чисельності містить норми часу на виконання робіт та нормативи чисельності працівників, які займаються правовими питаннями установ, організацій, підприємств (далі — підприємства).

4 В основу розроблення Норм чисельності покладено:

— результати вивчення організаційно-технічних умов і трудових процесів, кваліфікаційного та чисельного складу працівників підрозділів юридичної служби;

— науково-технічні матеріали;

— чинні збірники норм часу, нормативів чисельності щодо виконання правових питань;

— законодавчі та нормативні акти, стандарти та типові положення;

— дані оперативного обліку та звітності;

— Закон України «Про адвокатуру»;

— Кодекс законів про працю;

— Цивільний кодекс України;

— Загальне положення про юридичну службу міністерства, іншого центрального органу державної виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації. Постанова Кабінету Міністрів України від 27 серпня 1995 р. № 690;

— Закон України «Про колективні договори і угоди»;

— Цивільний процесуальний кодекс України;

— Кодекс про адміністративні правопорушення;

— Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 1. Розділ 1. — Краматорськ: ЦП, 1998.

— Методику розрахунку чисельності окремих категорій працівників на основі норм з праці, затверджена наказом Мінпраці України від 4 вересня 2000 р. № 222.

5 У збірнику наведено норми часу на виконання робіт, які передбачаються документами щодо правового забезпечення підприємства. Норми часу встановлено на виконання робіт одним виконавцем або групою виконавців, наведено в годинах та оформлено, як нормативні карти (розділ I, карта 1–11).

6 Норми часу розроблено на всі види робіт, що виконуються працівниками юридичної служби. Одиниці виміру обсягу наведено в нормативних картах (один план, одна претензія і т. ін.).

7 Норми часу враховують час на підготовчо-завершувальні роботи, обслуговування робочого місця, відпочинок, включаючи фізкультурні паузи і особисті потреби. Він становить 10 % оперативного часу.

8 Норми часу розраховано на виконання роботи з належною якістю. Виправлення помилок, які допустив виконавець, проводиться за рахунок основної норми часу.

9 Норм чисельності розроблено залежно від трудомісткості виконуваних робіт та розраховано залежно від факторів, що мають найбільший вплив на їх величину.

10 Загальна трудомісткість робіт за рік, що виконуються працівниками юридичної служби, розраховується за формулою:

де Тз — загальна трудомісткість робіт за рік, год.;

Т — трудомісткість за видами робіт щодо юридичного забезпечення, год.;

N — статистичних показників виконуваних робіт за попередні 2–3 роки).

11 Розрахунок чисельності працівників юридичної служби здійснюється за формулою:

де Ч — нормативна чисельність працівників юридичної служби, чол.;

Тз — загальна трудомісткість робіт за рік, год.;

Ф — річний фонд робочого часу одного працівника, год.;

Кн — коефіцієнт, що враховує заплановані невиходи працівників (відпустки, хвороби тощо).

Чисельність працівників юридичної служби визначається діленням загальної трудомісткості робіт на річний фонд робочого часу одного працівника (2004 р. він становить 2012 год.) та множенням на коефіцієнт, що враховує заплановані невиходи працівників (відпустки, хвороби тощо), як правило, він становить 1,15. Отже, за умови загальної трудомісткості виконаних робіт (6852 люд.-год.), річного фонду робочого часу одного працівника (2012 год.), коефіцієнта невиходів працівників з причин відпусток, хвороби (1,15) чисельність працівників юридичної служби (відділу) становить:

12 Чисельність працівників юридичної служби залежно від загальної чисельності працюючих на підприємстві та кількості структурних підрозділів визначається за формулою:

Ч = К х Чпрx х Nс.п.y,

де Ч — нормативна чисельність працівників юридичної служби, чол.;

К — коефіцієнт регресії лінійного рівняння;

Чпр — чисельність працюючих на підприємстві, чол.;

Nс.п. — кількість самостійних підрозділів на підприємстві, од.;

x, y — коефіцієнт регресії степеневого рівняння.

13 Вид функцій зв’язку між чисельністю і сукупністю факторів вибрано в процесі оброблення цих даних на комп’ютері за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення з автоматичного розрахунку норм часу та чисельності. За рівнянням регресії отримують розрахункові значення чисельності.

14 Для скорочення часу на виконання математичних розрахунків чисельності працівників юридичної служби в картах наведено нормативи чисельності, що розраховані за даними формулами.

15 Норми чисельності приймаються за відповідними нормативними картами згідно з величинами факторів — аргументів. Якщо величина факторів-аргументів відрізняється від наведених у нормативних картах, то розрахунок чисельності виконується за формулами, які наведено в картах.

16 Якщо на підприємстві діють більш прогресивні, ніж це передбачено нормативами, організація праці, технологія виконання робіт та інші комплексні заходи наукової організації, слід застосовувати у встановленому порядку галузеві або місцеві нормативи, які відповідають більш високій продуктивності праці.

 

Приклад розрахунку нормативу чисельності працівників юридичної служби

Вихідні дані:

1 Загальна чисельність працюючих на підприємстві Чпр = 3,420 тис. чол.

2 Кількість самостійних структурних підрозділів Nс.п.= 61 од.

Розрахунок

1 Нормативна чисельність працівників юридичної служби (Ч), згідно карти 12 листа 3, для підприємства чисельністю до 3,420 тис. чол. і кількістю самостійних структурних підрозділів 61 од. становить 4 чол.

2 Згідно з пунктом 14 «Загальної частини», коли величина факторів-аргументів відрізняється від наведених у нормативній карті, то розрахунок чисельності виконується за формулою, наведеною в карті 12, лист 3:

Ч = 0,968 х Чпр0,552 х №с.п.0,175,

Ч = 0,968 х 3,4200,552 х 610,175 — 3,91

Приймаємо чисельність 4 чол.

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ПРАЦІ

Діяльність працівників юридичних служб регламентується Положенням про юридичний відділ (сектор, бюро і т. ін.), а також посадовими інструкціями виконавців, які займаються правовими питаннями.

Важливим елементом організації праці працівників юридичної служби є раціональне планування службових приміщень:

— мінімум витрат часу у разі обміну між співробітниками відділу (підрозділу) необхідною інформацією;

— вільний підхід до кожного робочого місця, засобів технічного оснащення;

— можливість установлення додаткового обладнання;

— додержання вимог санітарних норм.

Обробка документів виконується із застосуванням комп’ютерної техніки. Підтримку заданих параметрів повітряного середовища (температури, відносної вологості, барометричного тиску) у приміщеннях рекомендується здійснювати кондиціонуванням повітря. Нормальними кліматичними умовами експлуатації ПЕОМ є:

температура навколишнього повітря — 20° ± 5 °C;

відносна вологість навколишнього повітря — 65 + 15 %;

атмосферний тиск — від 84 до 107 кПа, (630–800 мм рт. ст.);

максимальна запиленість повітря в приміщеннях при розмірі часток не більше 3 мкм — 0,75 мг/куб. м.

Відстань між очима працюючого та екраном комп’ютера повинна бути не меншою, ніж півтори довжини діагоналі монітора, який використовується; дисплей слід розташовувати нижче рівня очей на 15 градусів, а клавіатуру — на відстані близько 40 сантиметрів від тулуба. Зап’ястя повинні розташовуватися на одному рівні з передпліччями. Екран дисплея повинен розташовуватися так, щоб сонячне проміння й світло ламп не відбивались від нього та не осліплювали працюючого.

Основний принцип організації робочого місця працівників юридичних підрозділів — комплексне оснащення його необхідними засобами праці. Велике значення в оснащенні робочих місць має встановлення меблів з уніфікованих елементів, які вибираються з урахуванням посадових обов’язків і характеру роботи стосовно кожного працівника. Із таких елементів можна монтувати різноманітні робочі столи, приставки до них, тумби. Відстань між робочими місцями повинна бути 0,75–0,9 м. Для зберігання технічної і довідкової літератури, а також папок із документами пропонується шафа загального користування.

Особливе значення має освітлення робочого місця. Якщо на робочому місці є місцеве освітлення, то рекомендується застосовувати поворотні, пересувні лампи. М’яке світло, що не сліпить очі, повинно надходити до поверхні робочого стола ліворуч. Недопустиме застосування лише місцевого освітлення. Рекомендовано норми освітленості службових приміщень і робочих місць:

у разі люмінесцентного освітлення — 300 люкс;

у разі освітлення лампами розжарювання — 150 люкс.

Ефективність освітлення в службових приміщеннях підвищується у разі раціонального фарбування стін, стель. На ефективність праці суттєво впливає колір приміщення. Найсприятливішими є білий, зелено-блакитний, світло-зелений, бежевий. Ці кольори не тільки заспокійливо діють на нервову систему людини, але й значно поліпшують освітленість у приміщеннях.

Для кращого розсіювання та відбиття світла рекомендується стелю фарбувати в білий колір, він відбиває до 90 % світлового потоку. Стіни повинні менше відбивати світло й мають бути темнішого кольору, ніж стеля. Якщо вікна в приміщенні виходять на сонячний бік, то стіни краще фарбувати в прохолодні тони: блакитний, зеленуватий, салатний. Для приміщень із вікнами, орієнтованими на північ, північний захід, північний схід, більше підходять кольори теплої гами: жовтуватий, світло-оранжевий, піщаний.

Підлога, незалежно від матеріалу, з якого її зроблено, повинна мати темніший колір, ніж стіни.

Озеленення приміщень, яке є декоративним елементом інтер’єру, поліпшує склад повітря, зменшує нервово-психічне стомлення, що особливо важливо для умов розумової праці.

 

ЗАДАЧІ І ФУНКЦІЇ ЮРИДИЧНИХ ПІДРОЗДІЛІВ

1 Основними задачами юридичної служби є проведення правової роботи у сфері суспільного виробництва, створення правових і організаційних основ для ефективної діяльності підприємств, забезпечення законності в роботі підприємств, організацій, установ і т. ін., запобігання порушенню прав і законних інтересів підприємства, установи, організації і т. ін.

2 До функцій юридичної служби підприємства, організації, установи входить:

2.1 Організація і забезпечення правильного виконання актів законодавства, інших нормативних актів і документів, подання керівництву пропозицій щодо вирішення правових питань виробничої, економічної та соціальної діяльності підприємства.

2.2 Координація роботи і безпосередня участь у підготовці наказів та інших актів підприємства, що регулюють відносини структурних підрозділів, їх майнову відповідальність.

2.3 Перевіряння відповідності законодавству проектів наказів, інших актів, що подаються на підпис керівнику підприємства, та візування їх за наявності погодження цих проектів заінтересованими підрозділами.

2.4 Складання висновків за проектами наказів та іншими актами, підготовка і внесення у встановленому порядку пропозицій про зміну чи скасування відомчих нормативних актів підприємства, що фактично втратили чинність, не відповідають умовам господарювання або видані з порушенням вимог законодавства, разом з іншими структурними підрозділами.

2.5 Здійснення контролю за відповідністю законодавству актів, прийнятих керівниками структурних підрозділів, інформування керівництва підприємства стосовно вжиття заходів щодо їх зміни чи скасування.

2.6 Забезпечення обліку і зберігання текстів законодавчих та інших нормативних актів, а також актів нормативного характеру, виданих підприємством, підтримка їх у контрольному стані.

2.7 Участь у підготовці, укладанні та контролі за виконанням господарських договорів (контрактів) з іншими підприємствами, установами та організаціями, надання правової оцінки їх проектам.

2.8 Надання правової допомоги в процесі створення, освоєння та впровадження науково-технічних розробок, новітніх технологій, а також здійснення заходів щодо поліпшення якості продукції (робіт, послуг), зменшення втрат від випуску недоброякісної продукції.

2.9 Організація претензійної і позовної роботи; представлення у встановленому законодавством порядку інтересів підприємства в судах, інших органах під час розгляду правових питань і спорів; надання правової оцінки претензіям, що пред’явлені підприємству чи підприємством у зв’язку з порушенням його майнових і законних інтересів; контроль додержання структурними підрозділами встановленого на підприємстві порядку пред’явлення і розгляду претензій.

2.10 Аналіз наслідків розгляду претензій, позовів і судових справ, практики укладання та виконання договорів (контрактів); внесення керівнику підприємства пропозицій щодо вдосконалення правового забезпечення господарської діяльності.

2.11 Надання висновків стосовно правомірності списання матеріальних цінностей, дебіторської заборгованості, непродуктивних витрат та правової оцінки фактів нестач, крадіжок, безгосподарності, випуску недоброякісної продукції, псування майна; розгляд матеріалів про відшкодування за рахунок винних осіб матеріальної шкоди, що готуються відповідними підрозділами на основі економіко-правового аналізу даних бухгалтерського обліку і статистичної звітності, інших документів фінансово-господарської діяльності підприємства та матеріалів перевірок, проведених правоохоронними і контролюючими органами.

2.12 Сприяння додержанню законності в реалізації прав трудового колективу під час вирішення ним питань виробничого характеру і соціального розвитку; участь у підготовці та укладанні колективного договору, консультування виборних органів трудового колективу з питань законодавства, що стосуються їх повноважень.

2.13 Участь у підготовці заходів щодо зміцнення трудової дисципліни разом з відповідними підрозділами підприємства, забезпечення охорони праці на виробництві; надання правової допомоги працівникам підприємства, які потребують соціального захисту.

2.14 Забезпечення правильного застосування норм трудового, житлового, пенсійного, іншого законодавства, що зачіпають права й законні інтереси працівників, внесення пропозицій керівнику підприємства про поновлення порушених прав; у разі невиконання вимог законодавства при звільненні працівника з роботи, переведенні на іншу роботу, притягненні до дисциплінарної чи матеріальної відповідальності надання письмового висновку з пропозиціями щодо усунення порушень.

2.15 Участь у забезпеченні додержання законодавства про охорону навколишнього природного середовища та вжиття заходів, спрямованих на запобігання його порушенням.

2.16 Сприяння своєчасному вжиттю заходів за протестами та поданнями прокуратури, окремими ухвалами суду, рішеннями, постановами, ухвалами господарського суду, відповідними документами інших правоохоронних і контролюючих органів.

2.17 Організація і проведення роботи, пов’язаної із підвищенням рівня правових знань працівників підприємства, інформування про законодавство, роз’яснення існуючої практики його застосування; надання консультацій з правових питань.

 

НОРМАТИВНА ЧАСТИНА

Розділ 1.

Норми часу на виконання робіт працівниками юридичних служб

НОРМИ ЧАСУ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРАЦІВНИКАМИ ЮРИДИЧНИХ СЛУЖБ.
ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ВЕДЕННЯ ПРЕТЕНЗІЙНОЇ РОБОТИ

Карта 1

Лист 1

Листів 2

№ пор.

Намену-вання виду викону-
ваної роботи

Оди-
ниця
виміру

Нор-ма часу, год.

Но-мер нор-ми

1

Підготовка разом із заінтере-сованими підроз-ділами (або особами) проекту наказу щодо порядку ведення претен-
зійної роботи

Один наказ

5,00

1

2

Підготовка, візування та реєстрація претензій

Одна пре-тензія

12,00

2

2.1

Отримання та розгляд від структурних підрозділів документів, необхідних для подання претензій, у тому числі із дебітор-ської забор-
гованості

Один доку-мент

0,30

3

2.2

Перевірка наявності права на подання претензії та повноти матеріалів для її обґрун-
тування

Одна пре-тензія

2,50

4

2.3

Скла-
дання проекту претензії та подання її на підпис керівнику під-
приємства

Те ж

3,60

5

2.4

Облік та реєстрація поданої претензії

—//—

0,20

6

2.5

Здійс-
нення запиту відсутніх документів на подану претензію. Розгляд претензії

—//—

3,50

7

2.6

Направ-
лення претензій структур-
ними підроз-ділами, діяльність яких пов’язана із цією претензією, для перевірки розрахунків і подання всіх документів, що необхідні для вирішення претензії

—//—

0,40

8

2.7

Скла-
дання проекту відповіді на претензію та подання її на підпис керівнику під-
приємства

Одна пре-тензія

1,50

9

3

Аналіз та узагаль-нення разом із заінтере-сованими підрозділами практики розгляду претензії, внесення пропозицій керівнику підприємства щодо відпо-відальності конкретних осіб та структурних підрозділів, які допустили порушення обов’язків відносно контрагентів

Одна про-пози-
ція

0,80

10

4

Підготовка у разі необхідності наказу щодо відпові-дальності відповідних осіб та структурних підрозділів, які допустили порушення обов’язків відносно контрагентів

Один наказ

1,20

11

5

Здійснен-
ня методич-
ного керів-ництва претен-зійною роботою, у разі, коли вона здійснює-ться іншими підроз-ділами (особами)

Одна кон-сульта-ція

0,30

12

 

НОРМИ ЧАСУ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРАЦІВНИКАМИ ЮРИДИЧНИХ СЛУЖБ. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ВЕДЕННЯ ПОЗОВНОЇ РОБОТИ

Карта 2

Лист 1

Листів 1

№ пор.

Най-
менуван-ня виду викону
ваної роботи

Оди-
ни-
ця ви-
мі-
ру

Нор-ма ча-су, год.

Но-мер нор-ми

1

Підготовка, візування та реєстрація позовної заяви

Один позов

7,40

1

1.1

Реєстрація та облік позовної заяви

Те ж

0,20

2

1.2

Підготовка відповідних документів у разі пред’явлення позову або неприйняття позову

Ком-
плект доку-мен-тів

0,50

3

1.3

Складання позовних заяв згідно законодавства

Одна зая-ва

1,20

4

1.4

Участь у розгляді справи в суді та господарському суді

Одне засі-дан-
ня

4,00

5

1.5

Контроль за своєчасним отриманням копій рішень, ухвалень та інших документів із суду та господарського суду, внесення у разі необхідності пропозицій керівництву щодо їх виконання або оскарження

Одна спра-ва

1,50

6

2

Підготовка відгуку (листа) на позовну заяву, яку було подано на підприємство

Аркуш Ф А4

0,80

7

3

Аналіз та узагальнення даних щодо кількості претензій та позовів, які надходять, сум позовів, причин невиробничих витрат та інших недостач у роботі окремих служб підприємства

Одна про-пози-
ція

0,80

8

4

Внесення керівництву підприємства пропозицій щодо усунення недоліків, які було виявлено у діяльності структурних підрозділів

Один під-роз-діл

0,50

9

5

Складання в разі необхідності проекту наказу про усунення недоліків, які було виявлено, а також заходів щодо стягненої суми з винної особи

Один на-
каз

1,20

10

 

НОРМИ ЧАСУ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРАЦІВНИКАМИ ЮРИДИЧНИХ СЛУЖБ. УКЛАДАННЯ ДОГОВОРІВ

Карта 3

Лист 1

Листів 1


пор.

Най-
менуван-
ня виду вико-нуваної роботи

Оди-ни-
ця ви-міру

Нор-ма часу, год.

Но-мер нор-ми

1

Участь у складан-
ні проекту наказу щодо роботи з дого-ворами

Один наказ

2,00

1

2

Участь у роботі комісії з розгляду виконання договорів

Одна комі-сія

1,20

2

3

Проведення роботи щодо укладання договорів

Один дого-вір

4,80

3

3.1

Перевірка відповідності чинному законодавству проектів договорів, які підготовлено структурними підрозділами підприємства

Те ж

2,20

4

3.2

Підготовка та подання керівництву підприємства відповідного висновку за проектом договору з пропозиціями щодо законності вирішення питання (у разі невідповідності договору вимогам чинного законодавства)

Один вис-но-
вок

1,80

5

3.3

Складання довідки керівництву підприємства під час вирішення питання повернення договору в разі неправильного його оформлення

Одна до-
Ївідка — ар-куш Ф А4

0,80

6

4

Контроль за обліком укладених договорів і направлених проектів договорів другій стороні або структурним підрозділам підприємства

Один до-
го-
вір

0,30

7

5

Участь у визначен-
ні форми договір-них відносин разом зі структур-
ними підроз-
ділами

Один струк-тур-ний під-роз-діл

0,20

8

6

Офор-
млен-
ня позовних матеріалів для передачі їх до госпо-дарського суду у зв’язку з ухилен-
ням другої сторони від укла-
дання дого-
вору. Візування доку-
ментів

Один по-зов

1,80

9

 

НОРМИ ЧАСУ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРАЦІВНИКАМИ ЮРИДИЧНИХ СЛУЖБ.
КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ДОГОВІРНИХ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ

Карта 4

Лист 1

Листів 1

№ пор.

Наймену-
вання виду вико-нуваної роботи

Оди-ниця вимі-ру

Нор-ма часу, год.

Ном-ер нор-ми

1

Контроль за дотри-
манням термінів вико-
нання договорів (нарядів) структур-ними підроз-ділами під-приємства та своє-
часне пере-давання документів ними для подання претензій

Один дого-
вір

0,40

1

2

Інструктаж і консуль-
тації праців
ників струк-
турних підроз-ділів, які ведуть договірну роботу з правових питань під час укладання договорів та виконання договорів

Один ін-струк-таж

1,20

2

Одна кон-суль-
тація

0,20

3

3

Аналіз та узагаль-нення разом із заінтере-сованими підроз-ділами роботи з укладення і виконання договорів в цілому по під-приємству

Один під-роз-
діл

0,80

4

 

НОРМИ ЧАСУ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРАЦІВНИКАМИ ЮРИДИЧНИХ СЛУЖБ. РОЗГЛЯД ТА СКЛАДАННЯ ПРОТОКОЛІВ РОЗБІЖНОСТЕЙ ДО УКЛАДЕНИХ ДОГОВОРІВ

Карта 5

Лист 1

Листів 1

№ пор.

Най-менуван-
ня виду вико-нуваної роботи

Оди-ниця ви-міру

Нор-ма часу, год.

Но-мер нор-ми

1

Участь у скла-
данні тексту про-
токолу розбіж-ностей з вказів-ками конкрет-них зауважень, пунктів дого-вору, з якими не згодне під-приємство

Один про-
то-
кол

1,20

1

2

Пере-вірка відпо-
відності до чинного зако-нодавства прото-
колу розбіж-
ностей до укла-деного договору, за умовами якого його складено

Те ж

1,50

2

3

Участь у підго-товці та узго-дженні з керів-ником під-приємства відгуку за прото-
колом розбіж-ностей

Один від-гук — ар-куш Ф А4

0,80

3

4

Участь в роботі з урегулю-
вання розбіж-
ностей до прове-дення госпо-дарсь-
кого суду

Одне засі-
дан-
ня

1,0

4

 

НОРМИ ЧАСУ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРАЦІВНИКАМИ ЮРИДИЧНИХ СЛУЖБ.
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ВЛАСНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

Карта 6

Лист 1

Листів 1

№ пор.

Най-
менуван-
ня виду вико-нуваної роботи

Оди-ниця вимі-
ру

Нор-ма часу, год.

Но-мер нор-ми

1

Правовий аналіз причин та умов, які сприяють розкра-
данню, нестачі, псуванню матеріальних цінностей

Один доку-мент

1,50

1

2

Розроб-
лення разом зі структур-
ними підроз-ділами заходів щодо забез-печення збере-ження власності під-
приємства

Один захід

5,80

2

3

Надання допомоги щодо тлума-
чення питань забез-
печення збере-
ження власності під-
приємства в рамках чинного зако-
нодавства

Одна кон-сульта-
ція

0,25

3

4

Прове-
дення семінарів, навчання, консуль-
тацій з питань збере-
ження власності під-
приємства з праців-
никами під-
приємства

Один семі-
нар

4,00

4

Одна консуль-тація

0,15

5

5

Участь у роботі під час укладання договорів щодо повної мате-ріальної відпові-дальності деяких категорій праців-ників

Одне засі-дання

1,25

5

6

Участь у роботі комісії (балан-совій, інвента-ризаційній) та перевірках зі збере-
ження власності на підприємстві

Одна комі-
сія

2,00

6

7

Надання правової допомоги щодо відшко-
дування мате-ріальних збитків та притягнен-
ня до відпові-дальності винних осіб

Одна консуль-тація

0,20

7

8

Учать у підготовці матеріалів за фактами розкра-
дання, нестач та інших видів право-порушень, які завдали збитків під-приємству, і подання їх до слідчих органів

Один доку-мент

0,80

8

9

Участь у судових засі-даннях

Одне засі-дання

4,00

9

10

Правова допомога під час оформ-лення мате-ріалів, які пов’язані з виплатою відшко-дувань збитків особам, що отримали каліцтво або пошко-дження

Одна кон-суль-
тація

0,15

10

 

НОРМИ ЧАСУ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРАЦІВНИКАМИ ЮРИДИЧНИХ СЛУЖБ.
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРАВОВИМИ ЗАСОБАМИ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ

Карта 7

Лист 1

Листів 1

№ пор.

Наймену-
вання виду викону-
ваної роботи

Оди-
ниця ви-
міру

Нор-ма часу, год.

Номер норми

1

Участь у розроб-ленні норма-тивних актів, які регла-
ментують якість продукції

Один нор-матив-
ний акт

0,25

1

2

Вне-
сення пропо-зицій керів-
ництву під-приємства щодо відпові-
дальності конкрет-
них осіб та структур-
них підроз-
ділів, які допустили випуск неякісної продукції

Одна про-пози-
ція — аркуш Ф А4

0,33

2

3

Участь у перевір-ках з метою вияв-лення причин виготов-
лення або випуску недобро-
якісної продукції

Одна комі-сія

1,25

3

4

Роз’яс-
нення чинного законо-давства щодо питання якості продукції

Одна кон-сульта-
ція

0,10

4

5

Здійснен-
ня контролю за дотри-
манням підприєм-
ством встанов-
леного законо-давством порядку приймання продукції за кількістю та якістю

Одна пере-вірка

1,50

5

6

Участь у розро-бленні та впрова-дженні компле-ксної системи управління якістю продукції на підприємстві

Один доку-мент

0,30

6

7

Консуль-
тування з питань правиль-
ності скла-
дання актів прий-мання праців-ників відділу техніч-
ного контролю та праців-
ників, робота яких пов’язана з прий-манням та збері-ганням мате-ріальних цінностей

Одна кон-сульта-ція

0,15

7

8

Аналіз та узагаль-нення претензій та позовів щодо якості продукції разом із заінте-ресова-
ними підроз-ділами

Один під-роз-
діл

0,55

8

 

НОРМИ ЧАСУ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРАЦІВНИКАМИ ЮРИДИЧНИХ СЛУЖБ.
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОТРИМАННЯ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА З ПРАЦІ ТА ЗМІЦНЕННЯ ТРУДОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Карта 8

Лист 1

Листів 1

№ пор.

Наймену-
вання виду викону-
ваної роботи

Оди-
ниця вимі-
ру

Нор-ма часу, год.

Но-мер нор-ми

1

Участь у розроб-ленні документів правового характеру, які регулюють трудові відносини на під-приємстві:

 

 

 

правила внутріш-нього трудового розпорядку

Один доку-мент

0,85

1

колек-
тивний договір

Один дого-
вір

1,00

2

посадові інструкції і т. ін.

Одна поса-дова інструк-ція

0,35

3

2

Прове-
дення семінарів із трудового законо-
давства з керів-никами під-приємства

Один семі-нар

8,00

4

3

Розроб-
лення разом зі структур-
ними підроз-ділами заходів стосовно дотри-мання законо-давства з праці та зміцнення трудової дисципліни на під-
приємстві: скорочення понад-
нормових робіт, охорона праці жінок і підлітків та інші питання

Один за-
хід

10,50

5

4

Перевірка дотри-мання чинного законо-
давства з праці в струк-
турних підроз-ділах

Один під-роз-
діл

0,25

6

5

Консуль-
тації з питань чинного законо-давства з праці

Одна кон-сульта-ція

0,33

7

6

Участь у роботі комісії (атестаційної, з трудових спорів)

Одна комі-
сія

0,30

8

7

Участь (за необхід-
ності) у судових засіданнях під час розгляду справ, які пов’язані з порушен-
ням чинного законо-
давства з праці

Одна спра-ва

6,00

9

8

Участь у розслі-дуванні нещасних випадків на вироб-
ництві й проф-захво-рювань

Те ж

2,5

10

 

НОРМИ ЧАСУ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРАЦІВНИКАМИ ЮРИДИЧНИХ СЛУЖБ. МЕТОДИЧНЕ КЕРІВНИЦТВО ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА В ПІДРОЗДІЛАХ

Карта 9

Лист 1

Листів 1

№ пор.

Най-менуван-ня виду вико-нуваної роботи

Оди-
ниця вимі-
ру

Нор-ма часу, год.

Но-мер нор-ми

1

Здійс-
нення у встанов-леному порядку перевірки стану правової роботи в підрозділах підприємства

Одна пере-вірка

0,75

1

2

Надання мето-
дичної допо-
моги струк-турним підроз-
ділам щодо розроб-
лення заходів, які спря-
мовано на забез-печення збере-
ження госпо-дарської власності і зміц-
нення госпо-дарської та трудової дис-ципліни

Одна кон-
сульта-ція, один під-
роз-
діл

0,25

2

3

Органі-
зація та прове-
дення роботи, яка пов’язана з підвищен-ням правових знань праців-
ників під-
приємств (прове-
дення бесід, лекцій, виступів)

Одна лек-
ція

1,00

3

4

Надан-
ня інфор-
мації щодо чинного законо-давства та його практичне засто-
сування

Один під-роз-
діл

0,25

4

5

Органі-
зація стендів, куточків права та інших форм наочної агітації і пропа-
ганди

Один стенд

1,00

5

 

НОРМИ ЧАСУ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРАЦІВНИКАМИ ЮРИДИЧНИХ СЛУЖБ. ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ ТА ЗВІТНІСТЬ

Карта 10

Лист 1

Листів 1

№ пор.

Най-менуван-ня виду виконуваної роботи

Оди-ниця ви-міру

Нор-ма часу, год.

Но-мер нор-ми

1

Складан-
ня плану робіт з вказівкою терміну їх вико-
нання та осіб, які відпо-відають за вико-
нання:

 

 

 

на місяць, на квартал, на рік

Аркуш Ф А4

0,25

1

2

Узго-
дження плану робіт із керівни-
цтвом та структур-
ними підроз-ділами під-приємства

Одне узго-джен-
ня, один під-
пис

0,20

2

3

Складан-
ня звіту про виконану роботу та подання його керівництву на затвер-дження:

 

 

 

на місяць

Один звіт

1,15

3

на квартал

Те ж

2,25

4

на рік

—//—

3,40

5

4

Здійс-
нення контролю щодо своє-часного та якісного виконання планових заходів

Один захід

0,10

6

 

НОРМИ ЧАСУ НА ВИКОНАННЯ РОБІТ ПРАЦІВНИКАМИ ЮРИДИЧНИХ СЛУЖБ. ЗАГАЛЬНІ РОБОТИ ЩОДО ЮРИДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Карта 11

Лист 1

Листів 2

№ пор.

Най-
менування виду вико-
нуваної роботи

Оди-
ниця вимі-
ру

Норма часу, год.

Номер норми

1

Вивчення норма-
тивних актів

Один акт

0,30

1

2

Консуль-
таційна робота:

 

 

 

прове-
дення очних консуль-
тацій

Одна кон-суль-
тація

0,35

2

проведення консуль-
тацій по телефону

Те ж

0,10

3

прове-
дення консуль-таційно-роз’ясню-вальної роботи через ЗМІ

—//—

2,00

4

3

Підви-
щення квалі-фікації

Один семі-нар

40,00

5

4

Оформ-
лення відповідей на скарги, заяви громадян:

 

 

 

підготовка проекту відповіді

Одна від-повідь

2,00

6

підготовка заключної відповіді

Те ж

1,20

7

5

Участь у судових засіданнях:

 

 

 

без виїзду у відрядження

Одне судове засі-
дання

4,00

8

з виїздом у відря-
дження:

 

 

9

у межах області

Те ж

8,00

10

за межі області

—//—

72,00

11

6

Взаємодія з органі-
заціями вищого рівня для вирішення питань

Одна теле-фонна роз-мова

0,35

12

7

Про-
ведення робіт щодо тендерних пропозицій:

 

 

 

розгляд та узго-
дження заявок на проведення торгів:

Одна тен-дерна пропо-зиція

0,50

13

участь у засіданні тендерного комітету;

Одне засі-дання

4,00

14

оцінка тендерних пропозицій

Одна тен-дерна пропо-зиція

2,00

13

перевірка та узго-
дження тендерних документів

Те ж

1,00

14

8

Пере-
вірка на відпо-
відність вимогам законо-давства проектів органі-
заційно-мето-
дичних, розпо-рядчих та інших документів, їх візування:

 

 

 

у разі його відпо-
відності вимогам законо-давства;

Один доку-мент (аркуш Ф А4)

0,25

15

у разі підготовки письмових висновків

Те ж

0,50

16

9

Облік та зберігання законо-давчих та інших норма-тивних актів:

 

 

 

на електрон-ному носії

Один акт (закон)

0,15

17

один запис у журналі (картки)

Те ж

0,25

18

10

Особис-
тий прийом громадян

Одна осо-
ба

0,25

19

 

Розділ 2

Норми чисельності працівників юридичних підрозділів

108_1

 108_2

108_3

108_4

108_5

108_6

  Професійні назви робіт працівників юридичної служби згідно з Класифікатором професій ДК 003-95

Код Класифікатора професій ДК 003-95

Професійні назви робіт

1231

Начальник юридичного відділу

1231

Головний юрисконсульт

2429

Юрисконсульт

 

Література

1 Конституція України. // ВВР України. — К.: 1996, № 30, 141 с.

2 А. М. Долгополов. Організація юридичної служби на підприємствах. — Київ, Наукова думка, 2000.

3 Закон України «Про власність». // ВВР УРСР. — К.: 1991, № 20.

4 Закон України «Про державну службу». // ВВР України. — К.: 1993, № 52, 490 с.

5 Закон України «Про економічну самостійність України». // ВВР УРСР. — К.: 1990, № 34.

6 Закон України «Про підприємства» // ВВР УРСР. — К.: 1991, № 14, Стор. 168, № 24, 272 с.

7 Нормативы численности работников юридической службы. — М.: ЦБНТ, 1987.

8 Типовий статут державного підприємства. // ІБЦ. — К.: 1993, № 7.

9 Штефан М. Й. Підприємство і правосуддя. — К.: Вища школа, 1992.

10 Щербина В. С. Господарське право України. — К.: Атіка, 1999.

11 Закон України «Про колективні договори і угоди». // ВВР України. — К.: 1993, № 36, Стор. 361.

12 Цивільний кодекс України. // Право України. К.: 1993, № 11 — 12.

13 Кодекс законів про працю. Право України. — К.: 1996, № 2 — 3.

14 Правова робота на підприємстві. — К.: 1986.

15 Рубен Г. С. Робота с кадрами на производстве. — К.: 1987.

16 Анахин В. С. Правовая работа в народном хозяйстве в нових экономических условиях. — Воронеж: 1991.

17 Закон України «Про адвокатуру». // ВВР України. — К.: 1993, № 9, 62 с.

18 Типовий статут державного підприємства. // ІБЦ. — К.: 1993, № 7.

19 Цивільний процесуальний кодекс України. // Право України. — К.: 1993, № 11 — 12.

20 Арбітражний процесуальний кодекс України. // ВВР України. — К.: 1992. № 6, 56 с.

21 Кримінальний кодекс України. — К.: Юрінком, 1994.

22 Бойко М. Д., Співак В. М., Хазін М. А. Цивільно-правові документи. — К.: Наукова думка, 1997.

23 Декрет КМУ «Про державний нагляд за додержанням стандартів, норм і правил та відповідність за їх порушення». // Урядовий кур’єр. — К.: 1993, № 7.

24 Декрет КМУ «Про стандартизацію і сертифікацію». // Урядовий кур’єр. — К.: 1993, № 74.

25 Положение о поставках товаров народного потребления. // СП СССР. — М.: 1988, № 24 — 25.

26 Закон України «Про арбітражний суд». // ВВР УРСР. — К.: 1991, № 36, 469 с.

27 Кодекс про адміністративні правопорушення. // Право України. — К.: 1995, № 34. 

 

0